مدیریت هدف – قسمت سوم

خود را برای دستیابی به اهداف سازمان دهی کنید

برای دستیابی به اهدافتان، سازمان دهی کردن و حفظ آن سازمان دهی اهمیت حیاتی دارد. فردی که به خوبی فعالیت هایش را سامان دهی و مدیریت کرده است، بهره وری بالاتری دارد، زمان اوقات فراغت بیشتری دارد، پول کمتری را هدر می دهد و استرس کمتری را تجربه می کند. در اینجا یک سیستم ساده و انعطاف پذیر به شما نشان داده خواهد شد تا شما را در سازمان دهی اهدافتان با دیدن از بزرگ به کوچک، هدایت و راهنمایی کند. با استفاده از این سیستم این امکان برای شما وجود خواهد داشت که برخی از برنامه هایی که تاکنون موثر بوده اند را حفظ کنید با این حال ایده های جدیدی را به شما معرفی می کند و تغییرات لازم برای بهره وری بیشتر و سازمان دهی کاملتر را به شما نشان می دهد.

بهره وری به معنای انجام صحیح کارهاست و معنای آن این است که بتوانید کارهای بیشتر ی انجام دهید. دکتر استفاون کاوی نویسنده ی کتاب ” هفت عادت مردمان موثر” یکی از هفت عادت را با عنوان ” ذهنا از پایان آغاز کنید ” معرفی می کند و می گوید اهداف چارچوب مشخص را در اختیار ما قرار می دهد که به ما انگیزه حرکت می دهد. دیدگاه بزرگ به کوچک در مدیریت به این معناست که شما کار را با اهدافتان آغاز می کنید و سپس به کوچکترین بخش عملی یعنی برنامه روزانه می رسید. در این روش برنامه ریزی زمان مطمئنا اولویت های شما در نظر گرفته خواهند شد و حتی برای کوچکترین حرکت و فعالیت تان مفهومی پیدا خواهید کرد. ویا شاید متوجه شوید که در مسیر دستیابی به هدفتان برخی فعالیت های کنونی تان غیر ضروری می باشند.

 گام های تحقق اهداف برنامه روزانه

1 – اهداف

با تعیین اهدافتان و اولویت بندی آن ها کار را شروع کنید. به محض اینکه فهرست اهدافتان را در اختیار داشته باشید می توانید عبارات هدف خود را شکل داده و مهلت زمانی آن ها را مشخص کنید.

2 – گام های تحقق اهداف

بوجود آوردن یک برنامه عملی برای رسیدن به اهداف و مشخص کردن زمانبندی برنامه است.

3 – برنامه روزانه

برای اجرای موفق برنامه روزانه ی خود می توانید از امکاناتی همچون ایمیل و یا تقویم استفاده کنید. ایمیل شما ابزاری قدرتمند است زیرا به طور خودکار می تواند برنامه ی روزانه ی شما را به شما یادآوری کند. از دوستتان بخواهید هر روز برنامه روزانه شما را برایتان ایمیل کند. شما با توجه به محتویات ایمیل آن برنامه را پیاده کنید. همچنین می توانید برنامه روزانه ی خود را در یک سرویس نوشته و هر روز با مراجعه به آن برنامه ی آن را انجام دهید.

حال شما یک ساختار سازمان دهی شده بسیار ساده و راحت را در اختیار دارید. تنها کاری که باید بکنید این است که خود را در این حالت حفظ کنید و سازمان دهی شده باقی بمانید. فهرست اهدافتان را حداقل روزی 1 بار مرور کنید. با استفاده از اهدافتان و مرور روزانه ی آن ها می توانید برنامه ی روزانه خود را تهیه کرده و انجام دهید.

 منبع : عباس منش

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code