هفت روش اصولی طراحی و ساخت برند شخصی

اگر مردم شما را دوست داشته باشند،به حرف های شما گوش خواهند داد؛
اما اگر مردم به شما اعتماد کنند، با شما معامله خواهند کرد.

برایان تریسی، مربی بزرگ موفقیت و بهره وری جهان، علاقه خاصی دارد که از «برند شخصی» نام ببرد. او معتقد است همان طور که یک برند تجاری، می تواند موفقیت شما را در رقابت با رقیبان شما تضمین نماید، یک «برند شخصی» هم، می تواند موفقیت شما را در حوزه شغلی تضمین کند.

تریسی، معتقد است که شما، مهمترین محصول خودتان هستید.
دارید روی مهمترین محصول خودتان کار می کنید یا همه چیز را به امان خدا رها کرده اید؟

«برند شخصی»، چه شما در موسسه ای کار بکنید، چه یک کسب و کار کوچک داشته باشید، چه معلم باشید، یا مدیر سطح متوسط و حتی عالی و …، می تواند نگاه دیگران را به شما عوض کند و فرصت ها را، یک به یک پیش روی شما قرار بدهد.

پس معطل چه هستید؟ دوست دارید درباره ساختن «برند شخصی» قدرتمند بیشتر بدانید؟
برایان تریسی، اصول خودش را در این زمینه، تقدیم تان می کند.

هفت قانون طراحی و ساخت «برند شخصی» خودتان :

  1. قانون تخصص

به قول انگلیسی ها، شما می توانید هر کاری را انجام بدهید، اما نمی توانید همه کارها را انجام بدهید.
به قول کیم وو چونگ (کارآفرین برجسته کره ای و بنیانگذار دوو) هرچقدر سریع تر و عمیق تر، چاهی را بکنید، به آب بیشتی و زودتر و سریع تری هم خواهید رسید. فکر می کنید جز این است؟

دنیای امروز، جهان تخصص هاست.
به جای کندن چاه هایی پراکنده با عمق کم، یک تا سه چاه با عمق فراوان بکنید تا به آب فراوان برسید. ببینید در کجاها بهتر عمل می کنید، در همان ها به تخصص برسید.

وقتی به تخصص برسید، دیگران نگاه بهتری به شما خواهند داشت.
در هر شغل و حرفه ای، سعی کنید سریعاً در حوزه یا دو، سه حوزه نزدیک به هم، به تخصص بالایی برسید.

چطور به تخصص برسیم؟
به سفارش برایان تریسی، برای این کار، سعی کنید روزانه نیم تا یک ساعت مطالعه در حوزه مورد نظر داشته باشید، روزانه دقایقی را به فایل ها و کتاب های صوتی در آن زمینه گوش بدهید (خاصه زمانی که درگیر وقت های مرده هستید، مثل ترافیک، سفر و …) و نیز، از مشاوران و متخصصان حوزه مورد نظرات، مشاوره بگیرید و مدام با آنها در تماس باشید.

ورود شما را به دنیای متخصصان تبریک عرض می کنیم!

 

  1. قانون رهبری

به قول تریسی، تبدیل به «ماهرترین، مطلع ترین و محتریم ترین» آدم حوزه و حرفه و شغل خودتان بشوید.
هر کاری که می کنید، آن را گامی بدانید در راه رسیدن به این هدف.

فکر نکنید که یکی، دو سالی در موسسه ای کار می کنید و تمام و بعدش می روید به جای دیگری.
هر مکانی را که در آن کار می کنید، یک دانشگاه و باشگاه برای خودتان بدانید: که بیشتر یاد بگیرید و بیشتر تمرین کنید. باید به مرحله رهبری در حوزه کاری خودتان برسید.

بیشترین پیشرفت ها، در انتظار رهبران است؛ نه پیروان.

  1. قانون شخصیت

سعی کنید شخصیتی خوشایند از خودتان به جا بگذارید.
به عبارتی دیگر، محور اصلی «برند شخصی» شما، شخصیت والای شما باشد؛ نه چیزهای دیگر.

سعی کنید دیگران، علاقه مند به همکاری مجدد و موکد و مستمر با شما باشند؛ به واسطه شخصیت خوشایندی که دارید. سعی کنید برای دیگران، همیشه قابل پیش بینی باشید و متانت و خوش رفتاری، پیشه همیشگی تان باشد.

 

  1. قانون تمایز

چه کار می توانید بکنید که در محل کار یا کسب و کار کوچک خود، منحصر به فرد و متفاوت از دیگران باشید؟ شاید تعجب کنید: گاهی وقت ها ارسال یک پیامک یا ایمیل تشکرآمیز، البته به شرطی که همیشه این این اصل را رعایت کنید، می تواند شما را از دیگر کارمندان یا کاسبان حوزه خودتان جدا کند.

گاهی وقت ها، تنها هدیه دادن یک شاخه گل یا سنجاقک به مشتریان به واسطه خریدی که از شما کرده اند، می تواند دیگران را به شما خوشبین و وفادار کند.

گاهی وقت ها، تشکر از کارفرما به خاطر اعتماد به شما و حقوقی که سر ماه، بدون تأخیر به شما پرداخت می کند، می تواند تمایز شما باشد

برای مثال باور نمی کنید کارفرمایان چقدر از این کار خوشحال می شوند: کارفرمایی به نویسنده که عادت داشت بابت واریز حقوق، از او تشکر کرده و طلب برکت برایش بکند، گفته بود که دیگران فکر می کنند که حقوق شان را از او طلب دارند و هیچ کس یک تشکر خشک و خالی طی این سال ها، از او نکرده است. می بینید چقدر به دست آوردن دل کارفرمایان ساده است؟

 

  1. قانون نورافکن

سعی کنید خودتان را، به طور مؤثر و مثبت، به دیگران معرفی کنید:

  • به آنها کارت ویزیت خود را بدهید که حرفه ای طراحی شده باشد،
  • خودتان را به طور حرفه ای به مراجعان و مدیران و همکاران مدیران و … معرفی کنید،
  • سایت و وبلاگ و صفحات حرفه ای در شبکه های اجتماعی داشته باشید،
  • ارسال هفتگی ایمیل های حرفه ای هم به مشتریان و همکاران و … ایده بدی به نظر نمی رسد.
  • حتی می توانید عضویت در انجمن های حرفه ای حوزه خودتان را هم مدنظر داشته باشید.
  • ضمن این که، ایده تحقیق و کتاب نوشتن و ارائه نسخه هایی از آن به مشتریان و مدیران و کارفرمایان، می تواند ایده فوق العاده ای باشد.

کمی بیشتر فکر کنید؛
ایده های ناب تری به نظرتان خواهد رسید. مهم این است که دیده شوید؛ نورافکن روی شما بیفتد.

 

  1. قانون بی ریایی

این قانون، می گوید که نباید ریایی در کار باشد.
بعضی ها جلوی مردم، سعی می کنند پرستیژ خاصی را از خودشان به نمایش بگذارند؛ در حالی که در زندگی خصوصی خود، یک آدم دیگری هستند.

این تضاد، می تواند باعث ویرانی تدریجی «برند شخصی» شما شود.

 

  1. قانون استمرار

بیشتر موفقیت ها، به واسطه این که استمرار وجود ندارد، از دست می رود.
ممکن است که شما موفق به ساخت «برند شخصی» فوق العاده ای بشوید، اما به واسطه عدم استمرار، آن را از دست بدهید.

همیشه، فرصت رشد به «برند شخصی»تان بدهید.
استمرار، استمرار و باز هم استمرار.
همیشه در حال افزایش اعتبار «برند شخصی» ساخته شده توسط خودتان باشید.

  1. سرمایه گذاری برای آینده

شما در حال وقت و انرژی گذاشتن بر روی «برند شخصی» خودتان هستید. آیا این زمان هدر می رود؟
خیر؛ این زمان سرمایه گذاری می شود.

یادتان باشد که شما، در آینده قرار است از این «برند شخصی»سازی، سود سرشاری به دست بیاورید؛
پس هیچ وقت نباید انرژی و زمانی را که دارید صرف این کار می کنید، حرام شده و هدر رفته تصور کنید.

 

یک توصیه طلایی دیگر
هر کار و رفتار و گفتار شما، یا در حال افزایش اعتبار «برند شخصی» شماست؛ یا در حال کاهش آن !

حالت خنثی نداریم.
از این به بعد، با عطف به این قاعده، بدانید که باید روی همه رفتارهای خودتان، روی همه گفتارهایتان، تمرکز خاصی داشته باشید و این سئوال را مدام از خودتان بپرسید: در حال کاستن از اعتبار «برند شخصی» من است یا در حال کاستن از آن؟

اگر در حال افزایش است، به آن ادامه بدهید. اگر در حال کاهش است، به راحتی ترکش کنید.

منبع: 12CEO

2 پاسخ
  1. Mostaf A
    Mostaf A says:

    چرا ویدئو نمیذارید؟؟؟؟!!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!
    خواهشا آپدیت کنــــــــــــید!!!!
    مطالب سایتتون هم عالیه

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت says:

      سلام ممنون دوست من، متاسفانه به علت مشغله زیاد چند ماهی میشه فرصت نکردم به سایت رسیدگی کنم، ویدیوهای خیلی خوبی انتخاب و آماده کردم فرصتی دست بده حتما قرار میدم و حتما به اطلاعتون میرسونم. باز هم ممنون که همراه ما هستید.

      پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code