6 عامل کلیدی برای ترغیب و متقاعدسازی افراد (اینفوگرافیک)

واژه «تأثیرگذار» (influencer) در کسب‌وکار زیاد استفاده می‌شود، اما قدرت متقاعدسازی واقعاً چگونه کار می‌کند؟ اینفوگرافیکی ازEverreach عواملی را شرح می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند به‌کارگیرند تا مشتریانشان را تحت تأثیر قرار دهند و از آن‌ها پاسخ مثبت بگیرند. این اصول بر اساس آموزه‌های دکتر رابرت سیالدینی (Dr. Robert Cialdini)، نویسنده کتاب تأثیرگذاری: روانشناسی متقاعدسازی، است.

برای کسب‌وکارها، اصول «مقابله‌به‌مثل» و «کمیابی» عوامل مهمی در بازی متقاعدسازی به حساب می‌آیند. برای مثال، مشتریان بیشتر تمایل پیدا می‌کنند تا از شما و کسب‌وکارتان قدردانی کنند، هنگامی‌که چیزی شخصی‌سازی‌شده یا غیرمنتظره به آن‌ها داده شود. به همین ترتیب، آن‌ها تمایل بیشتری نسبت به چیزهایی دارند که کمیاب‌اند و به همین دلیل است که پیشنهادهای با زمان محدود معمولاً به فروش بیشتری منجر می‌شوند.

مسئله اعتماد نیز در مورد مشتریان بسیار مهم است. شرکت شما می‌تواند با تأکید بر دانش و «صلاحیت» خود در صنعتتان، روابط پایداری با مشتری برقرار کند. سعی کنید یک دوره آزمایشی برای خدمت خود در نظر بگیرید؛ این به مشتریان احتمالی‌تان اجازه می‌دهد بتوانند در ابتدا تنها یک قدم کوچک بردارند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این‌که چگونه مشتریان احتمالی خود را تحت تأثیر قرار دهید و اهمیت عقیده اکثریت و پیدا کردن یک زمینه مشترک، اینفوگرافیک زیر را مطالعه کنید.

 6-elements-persuasion-infographic-1

منبع: بیزینس ترند

2 پاسخ
  1. کیان
    کیان says:

    سلام
    خیلی مطالبتون جالب و آموزنده بودن مخصوصا بخش ۶عامل کلیدی برای ترغیب و متقاعد سازی دیگران و همچنین تغییر نگرش که میتونه در روابط ما با دیگران تاثیر به سزایی داشته باشه
    منتظر مطالب آموزنده ی جدید شما هستیم
    با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما همکار گرامی

    پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دادن به کیان لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code